Fitball 2016-11-14T23:07:24+00:00

Fitball

Ćwiczenia na piłce, na niestabilnym podłożu, trenowanie mięśni głębokich i ćwiczenia na równowagę. To wszystko możesz zrobić dzięki piłce fitness.
TRENING
Jego intensywność zależy od tempa a także rodzaju ćwiczeń (np. gimnastyka dla seniorów, zdrowy kręgosłup, pilates, aktywna ciążą i mama, tbc, abt, shape, trening funkcjonalny i inne) Piłki bardzo urozmaicają trening i mimo iż może wydawać się, że nie można zrobić na piłkach porządnego treningu, to i tak każdy jest zaskoczony efektem finalnym. Trening z piłką, aby był intensywniejszy, można wzbogacić dodając np. hantle czy inne mniejsze piłki.

fitball
ZALETY:
Piłkę wzmacnia wszystkie grupy mięśni, poprawia koordynację i równowagę. Niestabilna baza, przez cały czas wymusza napinanie zwłaszcza głębokich mięśni, które stanowią swego rodzaju pas otaczający tułów (mięsień poprzeczny brzucha – najgłębiej osadzony, mięsień wielodzielny – jest najsilniejszym mięśniem w lędźwiach stabilizującym cały kręgosłup, przepona, mięśnie dna miednicy).
Podczas treningu stawy są odciążone, a jednocześnie wymuszona jest prawidłowa, wyprostowana pozycja kręgosłupa oraz napięcie mięśni brzucha, następuje redukcja napięcia w dolnym odcinku kręgosłupa.